Insomnia

Har drabbats av insomnia, flera nätter i rader har jag legat klarvaken och stirrat ut i den ovanligt tysta natten. Eller så har jag äntligen lyckats döva mitt hittills omättliga sömnbehov, hoppas isåfall en gång för alla. Det tredje alternativet är att jag har mycket att tänka på och grubblar och grubblar till jag varken vet ut eller in.

Nu är jag kry men broren sjuker. Han har iallafall fått tummarna loss och anmält sig så han ska bli en i TF-kollektivet i Rinkaby. Så roligt vi ska ha, det enda jag oroar mig över är vädret.

image23

Bjuder på en c-vitaminkick från paradiset så här i förkylningstider

Skönast just nu:                                                                       
  •   Nellie Furtado
  • Caroline Af Ugglas tolkar Janis Joplin
  • Vårsol
Oskönast just nu:
  • Jobba helg
  • Jobba tidigt måndag
  • Stressa hela måndagen
För er som inte kan läsa mellan raderna; jag är inte särskilt glad i mitt schema. Jobbar jämt, gå av sent, på tidigt, få tre-dagarsledigheter.... Bla bla bla. Har snart jobbar som syrra i ett år och jag trivs hyfsat bra men önskar jag hade mer tid för det patienterna tycker är viktigt.... Mycket av min arbetstid upptas av sånt som andra än patienten tycker är viktigt; chefen, läkarna, röntgen, HISPen ... Ringa hit och dit, faxa, kolla det, fixa det, sätta PVK fast patienten har CVK... bla bla bla... listan kan göras lång men jag tycker bäst om de dagar när jag har lite att göra och kan pyssla om patienterna lite extra.... Det är faktiskt för deras skull jag blev syster och inte för tex dokumentationens skull (som jag verkligen avskyr)

Ibland undrar jag om jag inte klyddar till saker lite i onödan?
Och sen undrar jag var den där nyttiga självbevarelsedriften tog vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback