Glad, gladare, Stina

Vilken mysig, solig men blåsig dag igår. Mamma och jag sågs tidigt på morgonen (okej, förmiddagen) för att gå på symässan. Massa inspiration men mest impade blev vi av pulsvärmare och scrapbooking. Efter ett par varv därinne blev vi hungriga och cyklade till DiPencos för lunch, men tji fick vi, de har bara öppet mån-fre. Systrar och bröder förärades ett besök och goda toasts hade de....

Pigga och glada efter lunchen ville vi kolla in Fs jobb, ett vandrarhem startat av ett par scoutbekanta. Snopet när vi kom dit att de hade lunchstängt. Fin trädgård iallafall och mamma träffade en fd arbetskamrat. Vi ringde till fina farföräldrarna och överraskade dem med att vi tänkte komma. I motvinden kämpade vi oss till himmet och hade en mysig och glad kväll med farmor och farfar. Lika mycket motvind hade jag på vägen hem så det var en sönderblåst Stina som började med scrapbooking på sena kvällen. En riktig toppendag! Tack mamma.

Sov alldeles för länge och upptäckte att klockan är ju inte tolv, den är ett... Biten av scrapbooking tokhandlade jag på Panduro sen tog honey och jag en lång och solig promenad i Barsebäcks hamn. Massa fina små hus, lugn och ro och en 10veckors boxervalp fick vi oss till livs.

Magen började ju kurra oroväckande så vi körde till Bjärred och fikade vid deras Kallis. Vilket mysigt ställe, ett riktigt smultronställe jag kan rekommendera till alla, ta med den feta plånboken bara... Brunch 130kr...

Nu sitter jag i soffan och försöker komma igång med nån ny bild men vi får väl se vad det blir av det. Honey lagar supergod söndagsmiddag... Myys!

image26

Långa bryggan i Bjärred

image27

Vi såg en del korvar på Kallis i Bjärred (gapskratt)

Nu väntar en diger vecka med 6dagars jobb. Ledig onsdag, vad ska jag göra? Undrar om bror är ledig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback