Vita vackra värld

Snö snö snö så långt ögat kan nå.... det är så mysigt tycker jag. Allt blir inbäddat i ett mjukt täcke, alla ljud mattas av och livet blir ljust och vackert... Enda sedan min barndom har jag älskat BBCs filmatisering av Narnia-äventyret, och varje gång det snöar väcks det en längtan efter fauner i mig... Den enda nackdelen är alla trafikolyckor som händer....

Igår fyllde mamman år och hon bjöd på mysigt kaffekalas som vanligt. Vad glad jag är och så tacksam jag är över mina fina fina farföräldrar som alltid gör mig glad och lycklig (också glad över mormor och morfar, men de finns inte längre med oss)

Har som tur är haft lugna dagar på jobb, avklarat 3 dagar av 7 i rad... tur att det allt som oftast händer roliga och ibland helt tokiga grejer där...
Mysigast på jobb idag var ju lätt lilla nyaste stjärnskottet, en grabb på 2 månader. Lycka att ha honom i knäet och se honom skratta och le, lilla knytet ute i värsta snöstormen. Det var nära att jag sjukade mig och gick hem för att reproducera lite *skratt*. Det måste vara min nära likhet med en Saccosäck som gör att bebisar trivs så bra hos mig... *asgarv*

Mindre än ett halvår kvar till Jiingijamborii!!!! JIPPIE! Jag längtar så mycket så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det ska bli riktigt mysigt att vara där, känna stämningen och bara mysa runt och umgås och göra roliga grejer.  (okej då, lite ska jag jobba med) Förhoppningen är ju att hela ledargänget bor tillsammans...

Nu ska jag kolla Seinfeld och sen knyta mig så jag kan vara alert imorgon på mina jäääätteroliga möte! Efter det blir det spinning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback