Fredag

image59

Efter jobb idag cyklade jag till Pildammsparken och satte mig under ett träd och njöt av värmen och våren. Gräsmattan var alldeles vit av små vackra tusenskönor. Stolta nyblivna föräldrar spatserade runt, både gäss och människor. Synd bara att gässen var så taggade, de fick mig att gå därifrån och jag är inte normalt rädd för dem, men när de har ungar med sig och går med halsen sänkt är jag inte den som inte fattar piken.

Honey är iväg på nåt med jobb och jag ligger i soffan och kollar på dåliga tv-serier. Imorgon blir det jobb. Tråk tråk.

Igår kväll tog jag och A en tur till Västra hamnen, soligt och varmt och fullt med människor. Och god glass som vanligt. Två veckor till bebis, och igår fick jag mig ett par riktiga puffar där inifrån, snart ses vi lille plutt! Vad nyfiken jag är på den lille!



En av de snällare gässen, antingen barnlös eller med gässlingar på dagis eller nåt. Han kollade mest bara läget och ställde gärna upp på ett foto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback