En solig dag

image45

Vår nya vän

Jag och honey styrde kosan mot Ven och hyrde tandemcyklar. Efter många skratt och nära döden upplevelser gick det jättebra. Vi trampade runt hela ön med små avstickare på vägen, bla St Ibbs kyrka och korvgrillning vid badplatsen där öns gubbar tjärade bryggan... mmmm härliga tjärdoft! För varje gång man är där blir ön bara mindre och mindre, den rasar in på sina ställen.... Nedan ser ni en från början väldigt tight passage, nu omöjlig....
Vid färjan hittade vi en liten kompis, han var så charmig så vi ville ta han med hem. Liten endorfinkick också när hans lilla mule sniffade i handflatan efter saftigt gräs.

image47

Dödsstupet =)

På hemvägen tog vi en tur till Nova, där fanns inget att handla konstigt nog. Ryktet gick att trapperyxan / dynggrepen gick i Torna Hällestad så vi drog dit och hängde lite med funkisarna. En solig promenad längs skogsvägen i något som liknade Hobbitville så till den milda grad att man väntade sig att Bilbo eller Frodo skulle dyka upp. Jag blev toksugen på scouting, och när jag kom hem såg jag att jag fått mail om förträff till Jiingi! Jippie!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback